Saturday, October 31, 2009

miNAt yg dAh lAme Aku tiNgGalKAN







sejak kecik lagi aku mmg minat dengan irama nasyid nih..ingat lagi 1st sekali aku disajikan dengan lagu2 dari zaman arqam dulu,...(mana ntah hilangnya kaset2 tu semua) dan paling suka part ustazah ajar cakap arab..."~~ma ismuka..ma ismuki...sapa nama ana sapa nama anti..~~kami adik bradik selalu dgr lagu2 nasyid ni dalam kereta..


kini seteah aku menganjak dewasa aku dah mula tinggalkan irama dakwah nie...sikit demi sedikit. satu hari tue...rumate aku yg comel lagi manja nih tanyer..."fyda*dgn nada ngade2...*ade x lagu2 nasid...lappy jah kne format..koleksyen sume ilng x dpt rcver la.."

nak tau aku cakap apa.."hah..ler padan muke..hahaha(pastu dia muke) then nak pujok aq pon bitaula ".xdela jah...yg ade kat dlm ni sume lagu indie,byk lagu brt...*my rumate nih mmg baik orgnyer..*then die ckp "Jah tau...fida asyik dgr lagu org potih je pastu lagu2 bising..dia senyum..*aku terpikir...die knekan aq balik ke??*

aku dulu hafal banyak lagu nasyid...dari brothers cam lagu Man Ana(afal sampai boleh tulis balik in arabic's the lyrics..raihan..(yg plg byk aq apal)...hijjaz...solehah...nadamurni(plg suke lagu di pondok kecil)-lagu ni kaklong slalu dodoikan mase aq dlm buai dulu...- and bayaklah...

bile munculnye generasi baru nasyid cam unic..in-team...aku dah ilang minat n x tau la naper...mungkin mase tuh mnat dgr lagu dah kureng kot...pastuh teruz lnyap dah nasyid in my life...sampailah aku abih form6

mase dlm klas stiap kali blajar usul fiqh,pngantar fiqh,hadith hukum...dan ayat hukum...aku teringt zaman skola rendah dulu...(skola agame)...even aku ni golongan pelajar bermsalah...aku still layan lagu2 nasyid..sampaila satu aritu mase nak dkt stp,,,ustaz pilih lagu akrab psahabatan as our class song's..hmmmm satu perubahan yg mnarik...

aqu lupe pasal nih bila dah start keje semula kat petronas saleng...sibuk keje sampai aku xde mase tuk layan minat aku yg mmg suke exploring dgn mambaca n lyan blog2 org...-konklusinya...myrumate yg generate smula zmn kgmilangn nasyid ku..(ayt cam aq nih la penasyidnye kan>)

aku download semula lagu2 nasyid yg cam sedap didengar...then aq ni jenis slalu telelap dgn lappy nyer melalak...tibe2 terjage then terdengan lagu Ya Thoybah alunan HaddaAlwi ngan Sulis yg satu ktika dulu jadi addict aku...(ade koleksi cinta rasul sampai jilid brape ntah..x ingt)- uish...tetibe rase sebak cuz aq tersedar aku dah banyak berubah....

skarang nih...tuk kmbali cam dulu...aq campur2 dgr lagu yg aq layan giler dgn lagu2 nasyid yg bertapak semula kat hati aku nie...tersenyum bila dgr suara Allahyarham ustaz Asri...then sekarang Sulis yg dulu kecik dah jadi akak's dech..hihihi cantik gak dia dah besar...eh nanti dia cume atas aq dua thun je kowt...

hmmm sbnarnyer aku sorang2 jer dlm bilik dat's why laju jer jari ni mnaip pos pasal nih...sambil rindu kat rumate yg byk mnghilangkan diri balik kajang start cuti ulngkaji sampai la skarang...naseb bek alin, kak nor and the gang slalu ade kat cni n rajin jengah bilik aq ni...agak2 buhsan aku pon fbooking n update mcm2 la...~~~

bila la kaklong nak sampai nih.???lame dah aku tunggu...

0 comments: